Adres:
e-mail: zabrze@luteranie.pl
Strona główna > Rycerzowa
Wybierz rozmiar tekstu: A A A

20-10-2012       Wyprawa na Wielką Rycerzową 1226 m.n.p.m.

Sobota 20-10-2012 r., będzie kolejnym niezapomnianym dniem, ponieważ w tym właśnie dniu, odbyła się nasza kolejna parafialna wycieczka.

Tym razem zebrało się 11 osób, aby zdobywać kolejny szczyt Beskidu Żywieckiego, a mianowicie Wielką Rycerzową 1226 m.n.p.m. . Wyjechaliśmy spod kościoła o godz. 7:30, na miejsce dotarliśmy ok. godz. 11:00. Zaparkowaliśmy samochody i ruszyliśmy w drogę. Po godzinie marszu dotarliśmy do schroniska na przełęczy Przegibek 990 m.n.p.m., zrobiliśmy tam pierwszą przerwę, ponieważ schronisko to ma niesamowity klimat. Odbywał się właśnie konkurs muzyczny, więc mogliśmy posłuchać wielu ciekawych typowo ogniskowych piosenek.

Po półgodzinnym odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę. Poruszaliśmy się szlakiem czerwonym, który do najłatwiejszych nie należy, ponieważ prowadzi dwoma szczytami : Bania (Przegibek ) 1124 m.n.p.m. i Majcherowa 1105 m.n.p.m. . Szlak dostarczył nam wielu wrażeń, lecz dopingowaliśmy się wzajemnie i po wielu trudach, niemalże wspinając się ostatnim odcinkiem trasy dotarliśmy na szczyt Wielka Rycerzowa. Dzięki temu, że pogoda od samego początku nas rozpieszczała, na niebie nie było ani jednej chmurki, moglismy oglądać wspaniałe widoki. Stojąc na szczycie, po prawej stronie widzieliśmy Słowacką Małą Fatrę z wyraźnie wyróżniającym się Rozsudźcem, na wprost królowały polskie Tatry, a lekko w lewą stronę stała majestatyczna Babia Góra oraz Pilsko i pasmo Lipowskiej i Rysianki. Z wielkim wzruszeniem poszliśmy spocząć pod schronisko na Małej Rycerzowej, aby posilić się i nacieszyć panoramą.

W takich momentach człowiek zapomina o wszystkich troskach i po prostu cieszy się chwilą, a do głowy przychodzą myśli wielbiące Boga za cuda jakie stworzył ... .

Nadszedł czas, aby ruszać w drogę powrotną. Jako szlak powrotny wybraliśmy niebieski, łagodniejszy niż czerwony ale dłuższy. Trasa ta przebiegła przez las pełen grzybów, więc nie mogliśmy się oprzeć pokusie, by po nie sięgnąć. Po ok. 1,5 godziny , już po zmroku, dotarliśmy do drogi przy której mieliśmy wyznaczone miejsce na ognisko. Ognisko rozpaliliśmy błyskawicznie i w totalnych ciemnościach jedliśmy ostatni posiłek na naszej wycieczce . Tego cudownego, ciepłego wieczoru, przy blasku miliona gwiazd i migotająch na niebie iskierek z naszego ogniska, podziękowaliśmy sobie za wspólny czas, oraz naszemu ukochanemu Bogu w modlitwie.

Do Zabrza dojechaliśmy ok. 21:30, pożegnaliśmy się i rozeszli do domów. Dziękujemy Bogu za takie wspaniałe chwile, które mogliśmy wspólnie przeżyć.

powrót

najnowszy numer

tygodnik

NR 228 | 01.05.2016 | 5. PO WIELKANOCY
archiwum

dane kontaktowe

Hasło roku 2017:

Bóg rzekł: Dam wam nowe serce     i ducha nowego dam do waszego wnętrza.